Blogtour! Recensie: Stouter 5: Ongedwongen & Ongezien – Christina Lauren

Het is weer tijd voor een blogtour van Xander Uitgevers en een daarbij horende recensie! Deze keer las ik ‘Stouter 5: Ongedwongen & Ongezien’ van Christina Lauren.

“Mijn moeder heeft altijd gezegd dat ik een vrouw moest vinden die op alle mogelijke manieren mijn gelijke zou zijn.
‘Val niet voor iemand die haar eigen wereld voor de jouwe zal laten gaan, maar voor de krachtpatser die net zo onbevreesd leeft als jij. Vind de vrouw die een betere man van je zal maken.’”

Ongedwongen

Net wanneer Chloe’s carrière begint te lopen, wenst Bennet dat ze meer tijd zouden hebben om samen door te brengen. Spijtig genoeg komt het werk hier steeds een stokje voor steken. Wanneer het voor Bennet genoeg is geweest, koopt hij voor Chloe en zichzelf twee vliegtuigtickets naar Frankrijk. Dit brengt hen naar een prachtige villa en een verrassende conversatie die hen, natuurlijk, in bed doet belanden.

Ongezien

Max, Henry, Will en Bennet zijn klaar voor een wild mannenweekend in Las Vegas. Hun eerste stop van de nacht in een high class stripclub loopt echter niet zoals gepland. Al snel ontspoort hun weekendje en spelen Max en Bennet een geheimzinnig en heimelijk spel om hun zin te krijgen.

Stouter is een New Adult-reeks die wordt uitgegeven door Xander Uitgevers. De boeken zijn van de hand van Christina Lauren, een schrijversduo dat elkaar door en door kent. Elk boek richt zich op een ander – toekomstig? – koppel van een vriendengroep. Dit wil zeggen dat de boeken perfect afzonderlijk te lezen zijn aangezien ze steeds een nieuw verhaal starten.

Eerder recenseerde ik al het vierde boek in de serie, ‘Stouter 4: Onbetrouwbaar’. Toen de uitgeverij me vroeg om deel te nemen aan een blogtour over het vijfde deel aarzelde ik geen seconde. Met ‘Stouter 4′ had ik me namelijk kostelijk geamuseerd! ‘Stouter 5: Ongedwongen & Ongezien’ zijn twee novelles die nog niet eerder waren uitgegeven in het Nederlands. Om even een beeld te geven: in de originele reeks is ‘Ongedwongen‘ een novelle die zich situeert tussen het eerste en het tweede boek. ‘Ongezien’ past dan weer tussen het tweede en het derde boek.

Heel Stout

‘Ongedwongen’ bevat lekker veel flashbacks naar eerder momenten in de relatie van Bennet en Chloe, en wat vond ik deze heerlijk om te lezen! Je merkt echt dat ze als koppel enorm zijn gegroeid. Bennet was vroeger een asshole die altijd kreeg wat hij wou. Ondertussen is hij geëvolueerd naar een volwassen man die niet bang is om zijn ware gevoelens te tonen.

De liefde tussen hen volledig zien openbloeien is hartverwarmend. Christina Lauren slaagt erin om de manier waarop ze aan elkaar denken en elkaar missen op een geweldige manier over te brengen zonder dat het ook maar enigszins melig wordt. En ruzie maken kunnen ze als de beste. Het lijkt voor hen zelfs een heuse turn on, want erna belanden ze gegarandeerd in bed. Of op de bureau. Of op de grond. Eender waar eigenlijk.

Hot & Steamy

Na een climax van een einde gaat onmiddellijk de volgende novelle, ‘Ongezien‘, van start. En dit boek is gewoon pure fun. Snel en gemakkelijk om te lezen, licht verteerbaar en heel sexy. Vooral dat laatste. Heel belangrijk. 😉

Wat me in deze twee novelles opvalt, is de grote hoeveelheid seksscènes. Het zijn er echt veel. Het is eigenlijk gewoon een aaneenrijging van seksscènes. Wat naar mijn herinnering minder was in ‘Stouter 4: Onbetrouwbaar’. Daar had je natuurlijk hier en daar ook een stevige portie seks, dat zijn we immers gewoon van Christina Lauren, maar er was meer ruimte voor het verhaal. Niet dat je mij hoort klagen!

In mijn recensie over ‘Stouter 4: Onbetrouwbaar’ maakte ik de vergelijking met ‘Fifty Shades of Grey’. En bij die vergelijking blijf ik nog steeds. Als Fifty Shades pangasiusfilet is, dan is Stouter kreeft. Christina Lauren heeft voor mij een New Adult-reeks geschreven van de bovenste plank. En na één boek en twee novelles te hebben gelezen, kan ik met absolute zekerheid stellen dat deze serie het waard is om van boek 1 tot en met boek 5 te lezen. Ik ga in ieder geval zeker de eerste drie boeken nog lezen.

Dit boek krijgt 4 sterren.

Titel: Stouter: Ongedwongen & Ongezien
Oorspronkelijke titel: Beautiful Bitch & Beautiful Bombshell