Recensie: De Royals: Verleiding (#1) – Erin Watt

Een heuse hit in de Engelstalige bookcommunity, dat kan ik niet aan me voorbij laten gaan. Hier kan je mijn recensie lezen over ‘De Royals: Verleiding’ van Erin Watt.

“Callum lacht opgelucht, maar dan wordt hij weer serieus. ‘Ik weet dat ik je ouders niet kan vervangen, maar ik ben er voor je op alle manieren waarop je hen nodig zou kunnen hebben. Je bent dan misschien je familie kwijt, maar je bent niet meer alleen, Ella. Nu ben je een Royal.’”

De 17-jarige Ella heeft allesbehalve een rooskleurig leventje achter de rug. Haar vader heeft ze nooit gekend en sinds haar moeder gestorven is, woont ze op haar eentje in een groezelig appartement. En om geld in het laatje te brengen moet ze ’s avonds strippen in een louche zaak.

Op een doodgewone dag wordt ze vlak voor het eerste lesuur bij de directeur geroepen. Daar ontmoet ze Callum Royal, een man die duidelijk van goede afkomst is en die beweert haar wettelijke voogd te zijn. Hij wil Ella uit de armoede verlossen en neemt haar mee naar zijn gigantische landgoed. En naar zijn vijf onweerstaanbare zoons, die absoluut niet van plan zijn om haar royaal te verwelkomen. Slaagt Ella erin om een plaatsje in de Royal-familie te veroveren?

Erin Watt is een schrijversduo dat bestaat uit Elle Kennedy en Jen Frederick en samen zijn ze goed voor heel wat bestsellers. Zo ook dit boek. Na amper 30 pagina’s wist ik al dat ik een diamantje vast had. Dit is eentje om van te smullen. ‘De Royals: Verleiding’ bezorgt je geen levensveranderende ervaring, maar het is wel verdomd entertainend.

Recensie: De Royals: Verleiding - Erin Watt // mybooksandlife.be

Ella ft. Reed

Ella Harper heeft voor haar korte leventje al veel te veel meegemaakt. Ze is enorm pittig en kan zonder problemen haar mannetje staan – daarvan zie je meer dan genoeg voorbeelden in het boek. Door de ziekte en dood van haar moeder moest ze veel te snel volwassen en onafhankelijk worden, waardoor ze een zorgvuldig gebouwde muur om haar heen heeft staan. Toch leert ze doorheen dit boek om mensen in haar leven toe te laten en te vertrouwen. Ze durft zelfs hoop te koesteren dat ze een thuis heeft gevonden.

“Ik doe graag alsof ik stoer ben, en dat ben ik tot op zekere hoogte ook wel. Ik heb armoede en honger gekend. Ik ben grootgebracht door een stripper. Ik weet hoe ik een klap moet uitdelen als het nodig is. Maar ik ben pas zeventien. Soms voelt dat te jong om al zo veel te hebben meegemaakt. Soms kijk ik om me heen en denk ik: Ik hoor hier niet.”

Reed is niet alleen de leider van de Royal-clan, maar ook van de prestigieuze school waar ze allemaal les volgen. Vindt Reed iemand niet leuk, dan negeert de hele school die persoon. Wat natuurlijk bij Ella het geval is. En niet alleen Reed, maar ook de andere broers zijn in het begin klootzakken eerste klas. Je voelt de bijna onbedwingbare drang om je voet in hun maag te planten en te lachen terwijl ze op de grond ineen stuiken. Maar halfweg het verhaal vind ik ze al even heerlijk als ik ze verschrikkelijk vond.

It’s getting hot in herre

Lees je niet graag boeken die doorspekt zijn met seksuele spanning? Dan is ‘De Royals: Verleiding’ waarschijnlijk niet het juiste boek voor jou. Want boy, het gaat er soms heet aan toe. Seksscènes in boeken zijn vaak een hit or miss. En voor veel mensen is het al sneller een miss dan een hit. Ik ben daar echter niet zo kritisch over. Behalve dan wanneer ze in ‘duizend stukjes breken’, zoals in dit boek. Dat lijkt me gewoon pijnlijk.

“Ik weet niet wat ik leuker vind: dat het lekker rustig is in huize Royal met een stemloze Reed, of dat hij tegen me schreeuwt dat ik uit hun buurt moet blijven en me bedreigt met zijn penis.”

Problematisch

Is ‘De Royals: Verleiding’ dan alleen maar rozengeur en maneschijn? Nee. Er zijn ook enkele problematische aspecten aan dit boek. En ik zou geen eerlijke en evenwichtige recensie schrijven als ik ze niet op zijn minst zou vermelden. Ella wordt constant verteld wat ze moet doen en krijgt regelmatig scheldwoorden naar haar hoofd geslingerd. Daarnaast bevat het boek veel geweld en enkele zeer dominante persoonlijkheden.

En dit is allemaal absoluut niet oké. Als dit werkelijkheid was, zou het ronduit misbruik zijn wat Ella allemaal overkomt. Maar ‘De Royals: Verleiding’ is een boek. Het verhaal is fictief. Het is niet omdat Erin Watt over deze dingen schrijft, dat ze dit soort gedrag goedkeurt. Ik kon perfect realiteit en fictie van elkaar scheiden en heb ten volle genoten van dit boek.

Heerlijk Ondeugend

Wel ben ik me ervan bewust dat dit boek niet voor iedereen is. Het boek draagt een ‘16+’-label maar zelfs daarnaast kan het voor vele mensen aanstootgevend zijn om de redenen die ik hierboven vernoemd heb. Weet je van jezelf dat je zulke verhaallijnen niet apprecieert? Dan stel ik voor om ‘De Royals: Verleiding’ aan de kant te laten liggen. Hierdoor bespaar je jezelf heel wat frustraties.

Maar wil je gewoon een lekker entertainend verhaal lezen, dan raad ik dit boek absoluut aan! ‘De Royals: Verleiding’ is heerlijk ondeugend, absoluut verslavend en bevat een onverwachte plottwist die je smachtend doet uitkijken naar het tweede deel. Bereid je dus maar voor op korte nachtjes met deze onweerstaanbare Royals in je bed.

Dit boek krijgt 4,5 sterren op 5.

[bol_product_links block_id=”bol_5932b34c0f672_selected-products” products=”9200000072403773″ name=”De Royals 1″ sub_id=”” link_color=”003399″ subtitle_color=”000000″ pricetype_color=”000000″ price_color=”CC3300″ deliverytime_color=”009900″ background_color=”FFFFFF” border_color=”D2D2D2″ width=”250″ cols=”1″ show_bol_logo=”1″ show_price=”1″ show_rating=”1″ show_deliverytime=”1″ link_target=”1″ image_size=”1″ admin_preview=”1″]

Titel: De Royals: Verleiding
Originele titel: The Royals: Paper Princess
Auteur: Erin Watt